Jeugdhuis Bobo sluit de komende maanden de deuren.

Sedert juni 2019 volgt het jeugdhuis een drugsbegeleidingstraject met CGG Waas en Dender. Echter werd gisteren op een vergadering door de jeugdhuisleden beslist om het jeugdhuis tijdelijk te sluiten. “Er is bijna geen verandering te voelen en het is zeer moeilijk om eigen vrienden en kennissen te berispen.” Momenteel zien zij dit als enige oplossing om hun werking terug op punt te kunnen zetten. Deze beslissing getuigt van zeer veel moed, doorzettingsvermogen en toekomstperspectief van de leden, aldus Mieke Van Malderen (schepen van jeugd). De jeugdhuiswerking wordt gesloten van maart tot en met eind mei. Alle sleutels worden ingeleverd bij de jeugddienst waardoor er geen toegang meer zal zijn tot de lokalen. Reeds geplande externe verhuren kunnen nog steeds doorgaan, maar deze zullen tijdelijk door de vrijetijdsdiensten opgevolgd worden. Alle leden krijgen op die manier de kans om na te denken over hun eigen toekomst binnen BOBO en hoe zij dit willen invullen.

"Deze beslissing getuigt van zeer veel moed, doorzettingsvermogen en toekomstperspectief van de leden", aldus Mieke Van Malderen (schepen van jeugd).

Begin juni zullen de gesprekken terug opgestart worden met de leden die akkoord zijn om met een nultolerantie verder te gaan. We nemen de tijd tot begin september om draaiboeken op te stellen zodat een degelijke structuur kan worden doorgegeven aan eventuele nieuwe leden.