Op het Kamiel Van Belleplein  vondt een bijzonder eerbetoon plaats. Een delegatie van de Britse afdeling van de Oudstrijdersbond kwam daarvoor naar de bosgemeente afgezakt.De voorzitter en ondervoorzitter van de afdeling NSB/FNC U.K. Branch uit het Verenigd Koningrijk brachten een bezoek aan het Kamiel Van Belleplein. Er vondt bloemenneerlegging plaats aan het infopaneel van het Kamiel Van Belleplein. De achterkleinzoon van Kamiel, de heer Rudy Peleman, woonachtig in de UK en vicepresident van NSB/FNC U.K. Branch brachten er hulde. Eveneens was de NSB nationaal voorzitter Leon De Turck aanwezig. Ook de burgemeester en Pip Russell en NSB Buggenhout legden bloemen. Rudy Peleman is de zoon van Kamiel Peleman en de kleinzoon van Livina Van Belle, dochter van Kamiel Van Belle.µ

Het is een eerbetoon aan Kamiel Van Belle, een geboren Buggenhoutnaar die tijdens de Eerste Wereldoorlog mede de sluizen opende in Nieuwpoort om de IJzervlakte onder water te zetten. Kamiel zijn ouderlijkhuis stond op dit plein en hij heeft er zijn jeugd doorgebracht.

Bekijk hier de foto's.