De openbare werken verlopen vlot en volgens planning. De aannemer legt momenteel de riolering aan in de Lijneveldstraat. De rioleringsaanleg voor fase 1 in de Lijneveldstraat is voorzien om klaar te zijn midden maart. Daarna wordt gestart met de opbraak van de oude voetpaden en de aanleg van de nieuwe boordstenen en goten, tot ongeveer 10 april. De week van 13 april is er bouwverlof en wordt er  niet gewerkt. Tussen 20 april en 8 mei worden de voetpaden afgewerkt en worden de funderingen voor de nieuwe rijweg aangelegd. We plaatsen daarna meteen de onderlaag asfalt. Dit is meteen het einde van de eerste fase.

Tot aan het einde van de werken zal de aannemer ook de huisaansluitingen uitvoeren. Er worden dwarsleidingen geplaatst onder de rijweg en ter hoogte van de rooilijn worden per woning twee inspectieputjes geplaatst.

In mei starten we aan de werken in fase 2, in de Hoogweg. Eerst wordt de betonbaan opgebroken waarna we starten met de aanleg van de riolering, richting de Zeveneikenstraat. Wanneer het beton wordt opgebroken zal de straat kort niet bereikbaar zijn met de wagen, maar nadien ligt er een steenslagbedding die eenvoudig (maar voorzichtig) overrijdbaar is. Fase 2 wordt beëindigd in oktober. Fase 3 in de Zeveneikenstraat is voorzien in oktober en november en fase 4 in de Grote Kouterbaan is voorzien in november en december. De toplaag zal aangelegd worden in november. Alle werken worden beëindigd in december 2020.

Geert Hermans

schepen van Openbare Werken