Maandag 13 januari starten de wegenis- en rioleringswerken in Lijneveldstraat, Hoogweg, Grote Kouterbaan en Zeveneikenstraat. Dit project gebeurt in samenwerking met Aquafin en Farys en kost 2.164.463 euro waarvan de gemeente Buggenhout 450.000 euro betaalt. Het is de bedoeling deze werken af te werken tegen eind 2020.

De eerste fase behelst de werken in Lijneveldstraat inclusief het kruispunt met de Vierbunderstraat en Veldstraat. Deze fase zal 4 maanden in beslag nemen. Vervolgens wordt de tweede fase opgestart in de Hoogweg. Tenslotte is er een derde fase in de Zeveneikenstraat en een vierde fase in de Grote Kouterbaan.

Voor de eerste fase is er een omleiding voorzien in uurwijzerzin. Voor doorgaand verkeer is er een omleiding via Houtenmolenstraat, Holstraat en de Handelsstraat in Malderen. Houtenmolenstraat en Akkerstraat worden éénrichtingsverkeer voor plaatselijk verkeer. Het piepenhol ter hoogte van de spoorwegstraat wordt ook éénrichting. Zo kunnen de bewoners van de Brusselmansstraat nog wegrijden via de kleine spoorwegtunnel. In de Brusselmansstraat blijft verkeer in beide richtingen mogelijk.

Er komen enkelrichtingsfietspaden zowel in de Lijneveldstraat als de Hoogweg. Het kruispunt ter hoogte van de Vierbunderstraat en Veldstraat wordt volledig anders ingericht in functie van de fietser. In bijlage kan u het ontwerp van het kruispunt terugvinden. Er komt een plateau in okerkleurige asfalt. Ook de andere kruispunten in het traject worden geaccentueerd met okerkleurige asfalt.